Friday, October 3, 2014

Diari Hamil Ku : Minggu 28 - 29 ~ Mom & Baby Expo @ PWTC.


Minggu 28
Dalam banyak² minggu..minggu nie lah yang paling best!
Sebab 3 hari je kerja, 2 hari lagi cuti. heee :D
Minggu nie aku dah merasa dah kick boxing yang paling kuat dari si kecil dalam perut nie..haa,
kekadang terkejut sorang² pastue senyum sorang² haha.
Iyela pengalaman pertama kan =)
Minggu nie ada MGTT lagi.
aku tak de lah beria sangat suka makan manis²..tapi waktu mengandung nie aku berjaga² juga.
kekadang teringin sangat nak air sejuk manis..ha! time waktu teringin nie..sekali teguk dapat lepaskan apa yang dihajati tue..dah lah.
Tapi jarang berlaku..sebab aku tak sangat.
kira sedap manis² buah tue dah lazat sangat dah!
melainkan air homemade adik ku, syamil..omakk aii! bagai gula tertumpah dalam jug. haha.
api sedap, sekali sekala boleh laa kan. hehee.

Alhamdulillah result MGTT aku pun lulus kott..tak de pun pihak klinik call aku.
heee syukurr..lepas kedua² ujian :D
Pagi tue macam biasalah pergi klinik, tapi pukul 7:30 baru keluar dari rumah..
sebab suami ku tak tido sehari semalam dek kerja masuk kete ke pavi untuk event minggu tue dan dia pun cuti on sabtu. jadi beliau back up laa untuk malam tue.
*tidak lerr teman budget dia balik lewat sangat*
huh. Pukul 3 pagi aku alarm jam, kot kot tak sedar laki aku balik..rupanya ku bangun dengan hati tak tenang.
sebab aku whatsapp dia kata tak settle lagi..
Ai baby pun duk menendang² pepagi buta tue..
*teman aku agaknya, tak pernah lagi pagi buta dia berjaga dalam perut ku nie sebelum nie*
Aku pun tido² ayam je lepas pukul 3 tue.
bangun² aku siap, solat semua..baru kedengaran bunyi kereta suami ku pulang.
Haish..nak je ku mintak dia duduk rumah rehat tido, tapi kata dia, dia nak teman juga..kalau mengantuk, dia tido dalam kereta. aku pun okay je lah.
tapi dalam kepala ku nak cancel pergi  expo pwtc lepas test mgtt nie.
sebab nanti lepas solat jumaat nak balik teluk intan pula.
Setelah selesai test semua..aku kata 'kita balik rumah laa abg, tak yah gi expo tue..kesian kat abg.'
Dibalasnya 'alaaa abg nak pegi, kalau syg tak nak pegi, syg tinggal.'
huh! kuang asam sungguh. tapi pandai dia amek hati. :D

Kami pun bergegas masuk kL..parking kat putra, berjalan masuk ke pwtc.
weyh ramai orang da weyh.
ku fikir jumaat tue tak laa ramai sangat sebab hari bekerja.
tapi ramai jugak orang..*ponteng kerja ke deme nie* kikiki

So pusing punya pusing..
pampers hanya drypers jee aku nampak. mahai nak mamp***
bagi package 4pack rm135, jatuh satu rm33.75.
Ai nie expo ke pasaraya nie?
kat majaku aku survey rm29.99 jee..paling mahal pun aku survey rm31.
Banyak booth² jual baju..murah²..
tapi aku tengok baju² tue macam belambak je kat GM.
dah ofis aku depan plaza gm kl nie je..baik aku beli kat sana je dari harga 1 rm20/pcs..
baik aku borang dapat lagi murah ;D
Ha booth paling lama kat dalam tue ialah 'one baby world'
barang dia promote memang the best lah.
kadang aku pun bingung, tak ke kedai sebalah perasan kedai diorang jual benda sama tapi harga murah dari diorang?

So apa yang aku rembat kat expo hari tue...

Autumnz Ice pack - RM13
Breastmilk storage bottle - RM26
Nursing bra - RM22
& baby bip tue RM3 je :D

Sebab tengok banyak sangat baju2 kat expo tue..rasa malas nak masuk satu satu booth.
jadi rembat 3 rompers nie RM20 tiga helai.

Minggu 29
Haiii baby, seronoknya memain main dalam perut mummy..
Makin aktif ya kamo.
Alhamdulillah.

Kekadang mummy gelak sesorang sebab geli geleman. hehe.
Dalam minggu nie jugak laa mummy n daddy dapat tengok perut mummy bergerak LIVE!
Sebelum nie baby tendang² mummy tengok perut jee, baby diam tak tendang dah.
*saja taw main cak cak*
First time daddy tengok n letak tangan kat perut mummy, baby kicking lepas tue gerak²..haha
Mummy nak tergelak tengok muka daddy..dia punya terkezut kelako muka.

Ini pengalaman pertama bagi mummy n daddy merasi semua nie.
Pernah mummy bangun tido, first time sakit..daddy dengan serta mertanya bangun dengan risaunya.
*selalu bangun nak kena belai dulu baru bole bangun elok taw.! kalau tak jangan harap, disambungnya tido.*
First time juga *mummy ingat lagi masa tue on the way balik shah alam* baby gerak².
thats first time memang mummy ingat apalah baby buat..tak duduk diam mummy sebab geli. haha. 
*makin diusap perut, makin menjadi jadi. haha*
Semua nie kenangan pahit manis mengandungkan baby.
Mummy n Daddy bersyukur sangat² kerana diberi peluang menikmati semua nie..
Moga baby jadi anak yang sihat, cerdik, semerlang..dunia dan akhirat ya.
Aaminn..


1 comment:

  1. saya pergi jugak expo tu...tak banyak pun borong..huhu...nak try tengok expo dekat mid valley pula nanti..

    yang set spa & ma tu saya lupa la expired dia...

    ReplyDelete