Sunday, November 23, 2014

Dairi Hamil Ku : Minggu 37 ~ Set tilam Mickey by JZ Baby (IG Kekabubabyku) & Serai @ Paradigm Mall.


Start dari minggu nie da mula dah nak update by weekly.
Iyela kerja da mula reda sikit, sebab da ada asisstant. hehee.
So this week, kita test laa sikit kan..
*hee jangan mara haa..tak buli pun awak.. :D
Alhamdulillah semua berjalan lancar.
Harap bila mar on maternity leave nanti dila bole handle kerja kita nie yea =)

Okay set tilam mickey utk baby da sampai minggu nie dari kuantan taw.
Jauh juga dia datang..tapi memang best laa kak dayang whatsapp bgtaw petang jumaat abg gdex pick up dari kedai dia..sampai rumah shah alam hari sabtu esoknya pukul10 pagi hokey.
Kita punyalah excited duk terfikir² bila la nak sampai, tengok2 bangun tido sebab pagi tue ayah cakap ada barang sampai.
Dalam mamai² duk fikir barang apa aku order ke alamat rumah sini.
Pastue terus rasa macam ada orang smash hahaha.! Terus cakap "eyh tilam mickey" 
Actually, sebelum suami pergi kerja, dia hantar kita balik rumah parents kita..bila dah sampai rumah, sembang² jap dengan mak..pastue sambung tido sat..hehee. So ayah laa tolong pick up barang niee :D
Terima kasih kak dayang.
Sangat sanggaaattttt awesome!
Puas hati sesangat.!
Jahitan memang chantek!

Lately nie semua kerja nak buat..tak diberi. Hahaha.
Lagi² makAyah. 
"Eyh bagi ayah bawak..berat tuh.."
"Kak, tak payah buat..biar mak buat tue.."
Sabtu lepas keluar gi giant 13 beli barang sikit dengan makAyah..
*lama tak berjalan bertiga, selalu berempat tak pun berlima or berenam*
Hehe keluarga kechik jee baru nak berkembang :D*
Aihh jalan nak ke kereta, dah aku jalan melenggang.
Selalunya memang aku tak bole nal tengok mak bawak barang..biar dia yang melenggang tak pa.
Nie dia yang beria..aku nak bahagi dua pun tak bagi..last² mak bahagi dengan ayah. hehee.
Rasa pelik pulak..haha.
Kekadang aku nak cuci pinggan pun tak berinya..aku curi² buat, dah laa dua minggu sekali je balik..takkan laa nak duduk jee..
Bab nak memasak sekarang memang aku da diberi bersara sementara waktu. Haaa hahaha!
Manja pulak rasa..mungkin cucu first diorg kott..manja lebey nie baby niee ;D
Terima kasih makAyah..
Terima kasih suami..

Next day rasa teringin nak melantak kat Serai.
Niat nak makan pavlova jee.
Tapi terjebak!
Petang tue singgah office suami teman dia settlekan kerja kejap.
Then kita ke Paradigm mall.
Ini fisrt time aku ke sana..best jugak.
Dinner malam itu adalah...
Pavlova
Honeydew blast for husband.
(Mix with lycee and lime)
*strong giler rasa dia*
bole try untuk rasa kelainan.
Honey lemon iced for wifey.
*tiptop sangat rasa dia*

Spagetti Seafood Marinara for me.
and Serai Platter for husband.


Tapi bila da habis makan..tetiba aku terasa sakit² pulaa..
So terpaksa jalan slow² dan buat pit stop banyak² :(
Suami pula bole pula kata "okay, ini last yea kits berjalan..lepas nie duduk rumah berehat yea" 
*Adeh! Bosanyaaa. Terus terbuat muka*
Terperasan pula suami bila aku buat muka..terus dia kata "Nanti lepas pantang..cakap jee mana nak pergi, abang bawak ye"
Apa lagi senyum aku sampai ke telinga.
*tak jadi nak majuk.haha.*

Nota kaki
• Berat mommy 76kg.
• Edema (bengkak kaki) : Slight *okay, kaki ada bengkak sikit sekarang*

No comments:

Post a Comment